Ik ben op mijn plek! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rachelle Visser - WaarBenJij.nu Ik ben op mijn plek! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Rachelle Visser - WaarBenJij.nu

Ik ben op mijn plek!

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Donderdag 1 augustus was het zo ver, op naar Santa Barbara. Op het vliegveld aangekomen bleek dat het allemaal wat moeilijker zou gaan dan verwacht. Toen ik wilde inchecken vertelde de vrouw achter de balie me dat er misschien geen plek voor me was in het vliegtuig! Ik kon de dag van tevoren niet online inchecken omdat mijn visum niet online geregistreerd stond. Eenmaal door de douane heen ben ik als een gek naar mijn gate gerend om te kijken of er nog plek voor me was. Na even wachten bleek gelukkig dat er nog plek voor me was!
Mijn stoelnummer was 31B, wat betekend dat ik tussen 2 mensen in zou zitten. Ik hoopte natuurlijk op 2 leuke personen. Bij mijn stoel aangekomen zat er al een man, EEN DIKKE MAN... Zijn breedte was niet het enige wat vervelend was, nee hij stonk ook nog is enorm! Na een tijdje kwam er ook een vrouw aanlopen en niet zomaar een vrouw, NEE EEN DIKKE VROUW met een snor... Tijdens de reis had ik dus niet veel ruimte om te zitten, beide armleuningen waren al in gebruik en mijn benen hadden ook niet zoveel ruimte!
In LA aangekomen moest ik nog een paar uurtjes wachten op Emelie waarmee ik vervolgens in de trein naar Santa Barbara zou gaan. We kwamen laat aan in het hostel en waren kapot! De kamer stonk niet normaal echt, maar ondanks dat heb ik toch nog prima geslapen.
De volgende dag gingen we opzoek naar een appartement, de jongen die het allemaal voor ons ging regelen kwam alleen maar niet opdagen! We zaten in een café voor uren.. Om 5 uur in de avond kwam die dan eindelijk, maar het was al te laat om nog ergens te gaan kijken wat betekende dat we nog een nacht in het hostel zouden moeten.
Die zelfde avond heeft hij nog een paar adresjes voor ons opgezocht waar we de volgende dag zouden kunnen kijken. De eerste plek waar we keken vonden we gelijk perfect! We hebben gelijk alle papieren ondertekend geld gehaald en het was rond! WE HADDEN EEN HUIS!!!

Maandag begon WAVE week wat de introductieweek is van SBCC. De eerste dag moesten we 2 testen maken, een Engels test en een wiskunde test. Bij de Engels test was ik nog wel geconcentreerd maar bij de wiskunde test was het gedaan met mijn concentratie. Omdat ik geen zin meer had ben ik maar gewoon dingen gaan aanklikken.
De volgende dag kwam de uitslag en ik had op beide testen best prima gescoord gelukkig! We moesten ons die dag ook inschrijven voor een paar lessen waarin ze dingen over SBCC, Santa Barbara, de cultuur hier etc. zouden gaan vertellen. En nog een les waarin ze ons alles gingen vertellen over transfer opties en waaraan je dan zou moeten voldoen. Die lessen duurde in totaal 4 dagen met elke dag 4 uur.

De maandag van de testen ben ik ook voor de eerste keer gaan trainen. De ploeg waarmee ik ga trainen als school begint was nog niet begonnen dus ging ik met de masters meetrainen (EN DIE ZWEMMEN HARD!!). De eerste training was gelukkig een beetje een rustige training maar de 2de training was gelijk volle bak. Gelukkig ben ik nu gewend aan alle trainingen en het gaat ook verbazingwekkend goed! Mijn conditie is volgens mij al wel aardig op peil.

De meisjes waarmee ik zit (3 Zweedse meisjes) zijn allemaal leuk! Ik kan het goed met ze vinden en in mijn bijzijn spreken ze gelukkig bijna altijd Engels. Vorige week zaterdag ben ik met ze naar Isla Vista geweest wat een uitgaansplek is. Het is net als in de films, in elk huis is een feest aan de gang, er wordt super veel gedronken en er wordt ook super veel drugs gebruikt!

Ik vind het heel lastig om dingen zo te vertellen, want er is al zo veel gebeurd hier, het is moeilijk om het allemaal op te noemen.

Het belangrijkste is dat ik het tot nu toe gewoon echt heel erg naar mijn zin heb, ik voel me echt op me plek!

PS. Als jullie me willen bereiken, ik ben bereikbaar op een Amerikaans nummer: +1 (805) 284-7504

  • 18 Augustus 2013 - 09:04

    Atie:

    Ha Rachelle! Fijn dat alles goed gegaan is en dat je je plekje hebt gevonden. Het huisje zag er mooi uit van de buitenkant, jullie zitten daar dus met z'n tweeen, lijkt me ruim genoeg.
    Geniet van alle nieuwe dingen! Wij starten morgen met de instuiftrainingen, ze zullen je missen!
    Leuk om te horen dat de masters daar hard zwemmen... Doen ze hier ook hoor, maar het hangt een beetje van de leeftijd af of dat voor jou ook hard is :-D over 2 weken zijn de Europese master kampioenschappen in Eindhoven, dus ik ga nu taperen ;-).
    Ik wens je nog een heel fijne tijd en vind het leuk om af en toe eens te horen hoe het met je gaat!

    Groetjes,
    Atie

  • 18 Augustus 2013 - 20:48

    Elise Van Vugt:

    Rachelle,
    Heel veel succes in amerika en maak er een mooie tijd van.

    Groeten van Ad&Elise

  • 18 Augustus 2013 - 21:54

    Henk:

    hoi rachelle hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Santa Barbara

Studeren in Santa Barbara @ SBCC

Recente Reisverslagen:

08 September 2013

Het gaat beginnen!

17 Augustus 2013

Ik ben op mijn plek!
Rachelle

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

14 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Augustus 2013 - 30 November -0001

Santa Barbara

Landen bezocht: